Η Σύγκλητος του ΑΠΘ είναι υποχρεωμένη να εκφράσει την απόλυτη αντίθεσή της στη σχεδιαζόμενη ένταξη αριθμού διοικητικών υπαλλήλων του ΑΠΘ σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Μια τέτοια προοπτική έχει ήδη τεκμηριωθεί, με επιστημονικά επιχειρήματα, ότι θα καταστήσει εντελώς αδύνατη τη συνολική λειτουργία του ιδρύματος. Ακόμη και με βάση τα κριτήρια του ΥΠΑΙΘ, το ΑΠΘ προκύπτει να έχει ανάγκη σημαντικού αριθμού πρόσθετου προσωπικού.
Παράλληλα είναι βέβαιο ότι η ίδια προοπτική θα θέσει σε άμεσο κίνδυνο ολοσχερούς διακοπής λειτουργίας σημαντικών δομών του ΑΠΘ που προσφέρουν ερευνητικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό έργο (σεισμολογικός σταθμός, παροχή υπηρεσιών ιατρικής, οδοντιατρικής και κτηνιατρικής περίθαλψης, αρχαιολογικές ανασκαφές, αγρόκτημα, δάση, επιτροπή ερευνών, πρακτική άσκηση φοιτητών κ.τ.λ.)
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ απευθύνεται με αγωνία στην ελληνική κοινωνία, στους φοιτητές και στους γονείς τους και υπογραμμίζει ότι, με τις εξελίξεις αυτές, θα τεθεί άμεσα σε σοβαρό κίνδυνο η λειτουργία του πανεπιστημίου, η αρτιότητα των παρεχόμενων στις Σχολές μας σπουδών και, συνακόλουθα, η ακαδημαϊκή και επαγγελματική αξία των αντίστοιχων πτυχίων.
Για τους λόγους αυτούς η Σύγκλητος του ΑΠΘ αποφασίζει εκτάκτως τη συμβολική αναστολή διοικητικής λειτουργίας, από την Πέμπτη 19 έως και τη Δευτέρα 23/9. Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας καλούνται να συμμετάσχουν σε σειρά εκδηλώσεων για την ανάδειξη των διαστάσεων του παραπάνω προβλήματος και των επιπτώσεων που θα έχει στο επιτελούμενο ακαδημαϊκό και κοινωνικό έργο του ΑΠΘ.
Παράλληλα, η Σύγκλητος του ΑΠΘ εξέτασε, ως περαιτέρω βήμα, την παραίτηση όλων των οργάνων διοίκησης του ΑΠΘ από τα διοικητικά τους καθήκοντα και τις αντίστοιχες διοικητικές θέσεις, στην περίπτωση πραγμάτωσης της σχεδιαζόμενης διαθεσιμότητας.
Η Σύγκλητος του ΑΠΘ, σε μία ύστατη προσπάθεια να αναδείξει τις ιδιαίτερες – ειδικά για το ίδρυμά μας- συνέπειες των κυοφορούμενων αποφάσεων της Πολιτείας, θεωρεί υποχρέωσή της να απευθύνει έκκληση προς την τελευταία να αναθεωρήσει τις προθέσεις της και να αναγνωρίσει έμπρακτα ότι ο χώρος της Παιδείας δεν είναι δεκτικός ενεργειών αυτής της μορφής, δεδομένου ότι ένα τέτοιο σφάλμα θα χρειαστεί γενιές ολόκληρες για να διορθωθεί.