Μετάβαση στο περιεχόμενο
Διαχείριση Προτιμήσεων

Χρησιμοποιούμε cookies για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τη χρήση του ιστοχώρου μας από τους επισκέπτες, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των περισσοτέρων επισκεπτών και τη βελτίωση του περιεχομένου του ιστοχώρου μας καθώς και τη διευκόλυνση του ιστοχώρου μας.

Τα cookies που χαρακτηρίζονται ως "Αναγκαία" αποθηκεύονται στον περιηγητή (browser) της συσκευής σας καθώς χρησιμοποιούνται για τις βασικές λειτουργικότητες του ιστοχώρου.

Πάντα Ενεργό

Χρησιμοποιούνται για τη σωστή χρήση του ιστοχώρου. Χρησιμοποιούμε cookies για την προτίμηση της γλώσσας του ιστοχώρου και για τη σύνδεση χρηστών στο σύστημα ώστε να παραμένουν συνδεδεμένοι μέχρι την αποσύνδεσή τους.

Δεν υπάρχουν cookies για προβολή.

Μονάδα Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Αποστολή της Μονάδας είναι η ψηφιακή διακυβέρνηση εντός του ΑΠΘ, η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνίας, η απλούστευση των διαδικασιών και ο συντονισμός της υλοποίησης δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού που καλύπτουν το σύνολο των δραστηριοτήτων του ΑΠΘ και εξασφαλίζουν την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των διοικητικών, ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων του ΑΠΘ.

Η Μονάδα Ψηφιακής Διακυβέρνησης (πρώην ΚΗΔ) έχει την ευθύνη της παροχής, της συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας και της διαρκούς αναβάθμισης και αναπροσαρμογής των δικτυακών και υπολογιστικών υποδομών και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ καθώς και της οιασδήποτε υποστήριξης των χρηστών αντιστοίχων υπηρεσιών.

Κεντρικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα της ΜΨΔ έχουν η διάδοση, ανάπτυξη και υποστήριξη των νέων τεχνολογιών και υποδομών πληροφορικής και επικοινωνιών στο πανεπιστήμιο. Παράλληλα, η ΜΨΔ συμμετέχει σε σχετικά ερευνητικά / αναπτυξιακά έργα με στόχους την προσέλκυση πόρων, την υλοποίηση σχετικής με τα ανωτέρω θέματα εφαρμοσμένης έρευνας και την απόκτηση τεχνογνωσίας, ώστε να εισάγονται έγκαιρα και έγκυρα οι νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική, ερευνητική και διοικητική διαδικασία.

Στον κύκλο εργασιών της Μονάδας εμπεριέχονται αρμοδιότητες, όπως:

α) Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός, η προώθηση, η υποστήριξη και η παρακολούθηση της  εφαρμογής της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της Βίβλου Ψηφιακού Μετασχηματισμού στους τομείς που αφορούν στα Α.Ε.Ι.,

β) η ανάλυση απαιτήσεων, ο σχεδιασμός, η προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία, η υλοποίηση, η τεκμηρίωση και ο έλεγχος των μηχανογραφημένων εφαρμογών, των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και των λοιπών συστημάτων λογισμικού του ΑΠΘ, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας όπως αυτά ισχύουν για την ανταλλαγή δεδομένων και υπηρεσιών με άλλους φορείς,

γ) η εφαρμογή και παρακολούθηση συστήματος ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και δεδομένων και η διασύνδεση του με το Κεντρικό Σύστημα Ηλεκτρονικής Διακίνησης Εγγράφων (Κ.Σ.Η.Δ.Ε.),

δ) η υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας προγραμμάτων σπουδών πρώτου,  δεύτερου και τρίτου κύκλου και επιμορφωτικών προγραμμάτων του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του ΑΠΘ, που οργανώνονται με μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,

ε) η ψηφιακή διαφάνεια, η ανοιχτή διακυβέρνηση και η παροχή ανοιχτών δεδομένων,

στ) η επιμέλεια της ψηφιοποίησης των αρχείων που τηρούνται στο ΑΠΘ,

ζ) η εισήγηση του κανονιστικού πλαισίου για την εγγραφή, ταυτοποίηση και ηλεκτρονική αναγνώριση των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για την είσοδό τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από το ΑΠΘ, αξιοποιώντας τις υφιστάμενες κεντρικές υποδομές και υπηρεσίες ηλεκτρονικής ταυτοποίησης που παρέχονται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τις υπηρεσίες ακαδημαϊκής ταυτότητας του άρθρου 287 του ν. 4957/2022 (Α’ 141), καθώς και η επιχειρησιακή διαχείριση συστημάτων ταυτοποίησης και ηλεκτρονικής αναγνώρισης των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας,

η) η υλοποίηση του σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού του ΑΠΘ του άρθρου 227 του ν. 4957/2022 (Α’ 141),

θ) η υποστήριξη της Επιτροπής Ψηφιακού Μετασχηματισμού κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων της,

ι) η υλοποίηση προγραμμάτων, δράσεων, σεμιναρίων, ενημερωτικού χαρακτήρα εκδηλώσεων και άλλων συναφών δραστηριοτήτων και πρωτοβουλιών, σε συνεργασία με φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143) ή κοινωνικούς φορείς, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση του διδακτικού και διοικητικού προσωπικού, καθώς και των φοιτητών σε σχέση με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων αυτών,

ια) η κατάρτιση της ετήσιας έκθεσης των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή μέτρων ψηφιακού μετασχηματισμού και ψηφιακών δεξιοτήτων,

ιβ) η εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, ΕΕ L 119) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137),

ιγ) η συνεργασία με τους επικεφαλής των διοικητικών, ακαδημαϊκών και ερευνητικών μονάδων, το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης και το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Ιδρύματος, καθώς και με φορείς της Πολιτείας για θέματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Μονάδας,

ιδ) η διασφάλιση της ψηφιακής προσβασιμότητας σε περιεχόμενο, δικτυακούς τόπους και εφαρμογές κινητών συσκευών που παρέχονται από το ΑΠΘ,

ιε) η μέριμνα για την ασφάλεια δικτύων και υπηρεσιών που παρέχονται από το ΑΠΘ,

ιστ) η άσκηση των αρμοδιοτήτων της παρ. 5 του άρ θρου 9 του ν. 4727/2020 (Α’ 184) και κάθε άλλης αρμοδιότητας που καθορίζεται στον Οργανισμό του ΑΠΘ,

ιζ) η διαχείριση, συντήρηση, επέκταση και εξέλιξη των δικτυακών υποδομών του ΑΠΘ,

ιη) η διαχείριση, συντήρηση, επέκταση και εξέλιξη των υπολογιστικών υποδομών του ΑΠΘ,

ιθ) η υποστήριξη 1ου επιπέδου και η εκπαίδευση των χρηστών του ΑΠΘ, η διαχείριση του Συστήματος Ποιότητας της Μονάδας, και η ανάπτυξη και διαχείριση εργαλείων για την υποστήριξη της ψηφιακής μάθησης και ευρύτερα των ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του,

κ) η ανάλυση αναγκών και η σχεδίαση, εξέλιξη και διασύνδεση/διαλειτουργικότητα εφαρμογών για τις εκπαιδευτικές, διοικητικές και ερευνητικές ανάγκες του ΑΠΘ, μέσω των οποίων προσφέρονται οι ψηφιακές υπηρεσίες,

κα) η ανάπτυξη και συντήρηση ιστοχώρων για το ΑΠΘ κεντρικά και τις μονάδες του,

κβ) η διαπανεπιστημιακή συνεργασία με ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα και η συμμετοχή σε διευρωπαϊκά ερευνητικά έργα στο αντικείμενο των ΤΠΕ,

κγ) η παροχή υπηρεσιών σχετικών με το αντικείμενο της Μονάδας σε άλλους εθνικούς και διεθνείς φορείς εκπαίδευσης και ψηφιακής διακυβέρνησης,

κδ) η συλλογή και καταγραφή των αναγκών εξοπλισμού και λογισμικού ΤΠΕ των ακαδημαϊκών και διοικητικών μονάδων του ΑΠΘ, καθώς και η ομογενοποίηση και ο συντονισμός των σχετικών προμηθειών ανεξάρτητα από τα χρηματοδοτικά εργαλεία,

κε) η κεντρική διαχείριση του εξοπλισμού των θέσεων εργασίας του διοικητικού προσωπικού, των νησίδων υπολογιστών και του οπτικοακουστικού εξοπλισμού των αιθουσών του ΑΠΘ.

Το προσωπικό της ΜΨΔ αποτελείται από τεχνικούς δικτύων, επικοινωνιών και πληροφορικής (συνεργάτες πλήρους και μερικής απασχόλησης) και προπτυχιακούς φοιτητές (εκπαιδευόμενους ή μερικής απασχόλησης). Η ΜΨΔ  χρηματοδοτείται από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΑΠΘ, την Επιτροπή Ερευνών, προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα οποία συμμετέχει και προγράμματα παροχής υπηρεσιών σε τρίτους φορείς της Ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας.

 Η παροχή των υπηρεσιών ακολουθεί το Κανονιστικό Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών της ΜΨΔ. Αναλυτικές πληροφορίες για τις παρεχόμενες υπηρεσίες πληροφορικής και επικοινωνιών στο ΑΠΘ είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της ΜΨΔ.

Πληροφορίες

Πρόεδρος: