Θα διεξαχθεί από τις 1 έως 5 Ιουλίου 2011.
Δύο συνεδριακές παραδόσεις συναντιούνται σε ένα κοινό συνέδριο για να δημιουργήσουν ένα πεδίο γόνιμου διαλόγου για τη συνεισφορά της ιστορίας και της φιλοσοφίας των φυσικών επιστημών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών εστιάζοντας στην αλληλεπίδραση των φυσικών επιστημών με τον πολιτισμό.
Η διεθνής επιστημονική ομάδα για την Ιστορία, τη Φιλοσοφία και τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (International History, Philosophy and Science Teaching Group – IHPST Group – http://ihpst.net) εδώ και 20 χρόνια διοργανώνει κάθε δυο χρόνια παγκόσμια συνέδρια στην Βόρεια Αμερική και στην Ευρώπη. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο από το 2001 έχουν διοργανωθεί συνέδρια Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, την Πάτρα (http://www.ecedu.upatras.gr/hpt), και στη Λευκωσία (http://www2.ucy.ac.cy/htp2009).
Το διεθνές περιοδικό Science & Education έχει υποστηρίξει και τις διεθνείς και τις ελληνικές διοργανώσεις με ειδικές εκδόσεις με εργασίες των συνεδρίων. Τον Ιούλιο του 2011 και οι δυο αυτές συνεδριακές παραδόσεις θα συναντηθούν στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σε ένα κοινό συνέδριο.
Η θεματική του συνεδρίου είναι Φυσικές Επιστήμες και Πολιτισμός μια και η ιστορία και η φιλοσοφία των φυσικών επιστημών συνθέτουν ένα πολιτισμικό πλαίσιο για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Στη διδακτική των φυσικών επιστημών, οι φυσικές επιστήμες συναντούν τον πολιτισμό στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα ως μια υπόσχεση για μια διαφορετική, περισσότερο “ανθρώπινη” προσέγγιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών προς το ευρύ κοινό. Στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, η επαναπροσέγγιση των φυσικών επιστημών και του πολιτισμού αποτέλεσε μια πρόκληση που πολλοί ερευνητές στη διδακτική των φυσικών επιστημών, εκπαιδευτικοί, άνθρωποι των τεχνών και ακαδημαϊκοί στο χώρο της ιστορίας, της φιλοσοφίας και της κοινωνιολογίας των Φυσικών Επιστημών προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν μέσα από τη δουλειά τους.
Οι κοινωνίες του 21ου αιώνα σήμερα πλέον απαιτούν την συνάντηση των φυσικών επιστημών με τον πολιτισμό, ώστε οι φυσικές επιστήμες να ενσωματωθούν στο πολιτισμικό περιβάλλον και να ανοίξουν τους ορίζοντες της εκπαίδευσης με στόχο την ευρύτερη κατανόηση των φυσικών επιστημών από το κοινωνικό σύνολο, την εκπαίδευση των πολιτών και τη δια βίου μάθηση. Σ’ αυτό το πλαίσιο, μπορούν να συμμετέχουν στο συνέδριο όσοι ερευνητές και εκπαιδευτικοί ασχολούνται με τη διδακτική των φυσικών επιστημών, την ιστορία των φυσικών επιστημών, τη φιλοσοφία των φυσικών επιστημών, την κοινωνιολογία των φυσικών επιστημών, τα μουσεία φυσικών επιστημών και τα εκπαιδευτικά προγράμματα των μουσείων γενικότερα καθώς και με την ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων. Προσκαλούμε επίσης καλλιτέχνες και ανθρώπους της τέχνης που ασχολούνται με τις φυσικές επιστήμες και την έκφραση τους στις διάφορες μορφές τέχνης να συνεισφέρουν στις συζητήσεις του συνεδρίου.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί και ένα Θερινό Σχολείο Υποψηφίων Διδακτόρων: το 2ο Διεθνές (IHPST) και 6ο Πανελλήνιο (ΕΔΙΦΕ) Θερινό Σχολείο Υποψηφίων Διδακτόρων που ασχολούνται ερευνητικά με το πεδίο της ες διδακτόρισσες θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν για τις προοπτικές της έρευνάς τους καθώς και για τα μεθοδολογικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με άλλους νέους ερευνητές και ακαδημαϊκούς.
200 επιστήμονες και ερευνητές από περισσότερες από 35 χώρες στον κόσμο πρόκειται να συμμετέχουν στις εργασίες του συνεδρίου.
Δικτυακός τόπος συνεδρίου http://ihpst2011.eled.auth.gr
Πληροφορίες Συνεδρίου/Ημερίδας
01 Ιουλίου 2011, 5:00 μμ - 05 Ιουλίου 2011, 5:00 μμ
Πύργος της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ
Πληροφορίες Επικοινωνίας
Οργάνωση Συνεδρίου/Ημερίδας
ΑΠΘ