Έρευνα των Εργαστηρίων Εφαρμογών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Μέσων του ΑΠΘ

Πως οι αριθμοί των ταυτόχρονων χρηστών, των αναγνωστών ενός άρθρου/ δημοσίευσης καθώς και το πλήθος των κοινοποιήσεων (shares, re-tweets)/ αγαπημένων (likes) σε ένα διαδικτυακό τόπο μέσου μαζικής επικοινωνίας, καθίστανται ιδιαίτερα σημαντικοί στο τι πιστεύει μια ομάδα του πληθυσμού σε σχέση με τον εαυτό του και τους άλλους, αποδεικνύει έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τα Εργαστήρια Εφαρμογών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Μέσων του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Α.Π.Θ.

Η έρευνα στηρίχθηκε στη δόμηση και διανομή ερωτηματολογίου, σε συνεργασία με τους διαδικτυακούς τόπους ενημερωτικής πύλης (portal), εφημερίδας, τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σταθμού, ενώ επιπλέον χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονική αλληλογραφία (email) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook κ.α.).

Το τελικό δείγμα διαμορφώθηκε, με κατάλληλη στατιστική συλλογή και επεξεργασία, από τις απαντήσεις 9.150 χρηστών που απάντησαν στο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, σχετικά με θέματα ευχρηστίας και λειτουργικότητας διαδικτυακών τόπων, όπως επίσης και σε συνάφεια με τις προσωπικές προτιμήσεις και επιλογές τους.

Η ερευνητική ομάδα του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. που πραγματοποίησε την έρευνα αποτελείται από τον Καθηγητή Ανδρέα Βέγλη, τον Αν. Καθηγητή Γεώργιο Καλλίρη, τον Επίκουρο Καθηγητή Αντώνη Γαρδικιώτη και τους υποψήφιους Διδάκτορες Ρήγα Κωτσάκη και Νίκο Αντωνόπουλο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο