Ενημέρωση για τις υπηρεσίες φύλαξης, καθαριότητας που παρέχονται από τρίτους.

Αγαπητά μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας,

Σας ενημερώνουμε ότι στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών μας για τον εξορθολογισμό των δαπανών του πανεπιστημίου στον τομέα των υπηρεσιών που παρέχονται από τρίτους (εργολάβους), ολοκληρώθηκαν οι παρακάτω ενέργειες:

1) Συντάχθηκε Μητρώο Εργαζομένων στις εργολαβίες του Α.Π.Θ., μετά από πλήρη καταγραφή των θέσεων εργασίας και των xαρακτηριστικών των εργαζομένων.

2) Ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαριότητα, παρότι υπήρχε απόφαση κατακύρωσης, λόγω του ιδιαίτερα υψηλού κόστους που ανερχόταν στο ποσό των 846.498 το μήνα (10.157.981 ευρώ ετησίως). Στη συνέχεια επαναπροκηρύχθηκε ο διαγωνισμός με τα ίδια xαρακτηριστικά και μέγιστο προϋπολογισμό τις 696.966 το μήνα (8.363.600 ευρώ ετησίως). Επίσης, στο διάστημα των 8 περίπου μηνών που μεσολαβεί μέχρι την κατακύρωση του νέου διαγωνισμού και την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο, πραγματοποιήθηκε διαδικασία διαπραγμάτευσης με τους  ενδιαφερόμενους και οι υπηρεσίες καθαρισμού θα παρέχονται από τον μειοδότη εργολάβο με μηναίο κόστος 693481 ευρώ.

3) Η εργολαβία υπηρεσιών συντήρησης πρασίνου και κήπων, καθώς και η εργολαβία διάθεσης  μοντέλων στη Σχολή Καλών Τεχνών δεν επαναπροκηρύχθηκαν, καθώς η διαχείρισή τους πέρασε πιλοτικά στην Εταιρεία Αξιοποίησης της Περιουσίας του Α.Π.Θ. Με τον τρόπο αυτό το κόστος μειώνεται κατά 35% και 40% αντίστοιχα που ισοδυναμεί με 312.000 ευρώ σε ετήσια βάση.
Ταυτόχρονα υλοποιείται η δέσμευση των Πρυτανικών Αρχών για περιορισμό του καθεστώτος των  εργολαβιών και κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών του από προσωπικό του Α.Π.Θ.

Οι παραπάνω ενέργειες αποδίδουν ετήσιο οικονομικό όφελος της τάξης των 2.100.000 ευρώ.

Παράλληλα, εργαζόμαστε συστηματικά για την επαναδιάταξη του συνόλου των εργολαβιών με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, επεξεργαζόμαστε το σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης των εργολαβιών καθαριότητας και φύλαξης σε συνεργασία με τους συντηρητές και τους επόπτες των κτιρίων του Α.Π.Θ. ώστε να καλυφθούν  πλήρως οι γενικότερες αλλά και οι ειδικές ανάγκες στους τομείς αυτούς. Επιπλέον, προχωρούμε στη σύσταση γραφείου εποπτείας και αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι σχεδιαζόμενες ενέργειες θα υλοποιηθούν μετά από συμφωνία με όλους τους εμπλεκόμενους και σύντομα θα σας
ενημερώσουμε σχετικά.

Επιδίωξή μας είναι, στο πλαίσιο αυτού του ολοκληρωμένου σχεδιασμού, να αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικότερα όλες οι σημερινές αδυναμίες στη φύλαξη και την καθαριότητα της Πανεπιστημιoύπολης, που τα τελευταία χρόνια συχνά μας αποσυντονίζουν με απρόβλεπτες συνέπειες.

Με εκτίμηση,

Ιωάννης Α. Μυλόπουλος, Πρύτανης ΑΠΘ
Ιωάννης Δ. Παντής, Αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης
Δέσπω Αθ. Λιάλιου, Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού
Σοφία Α. Κουίδου-Ανδρέου, Αντιπρύτανις Έρευνας

Μετάβαση στο περιεχόμενο