Ενημέρωση από τη Συνέντευξη Τύπου του Προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων (30/09/2013)

Αγαπητά μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας,

Σας ενημερώνουμε για τις τοποθετήσεις και τις προτάσεις του Προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων  στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα με θέμα τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων.

Οι Πρυτανικές Αρχές,

Ιωάννης Α. Μυλόπουλος, Πρύτανης ΑΠΘ

Ιωάννης Δ. Παντής,  Αναπληρωτής  Πρύτανη (Αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης)

Δέσπω Αθ. Λιάλιου, Αναπληρώτρια Πρύτανη (Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού)

Σοφία Α. Κουίδου-Ανδρέου, Αναπληρώτρια Πρύτανη (Αντιπρύτανις Έρευνας)

 

——-

 

Στη Συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα από το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι των διοικήσεων 13 Πανεπιστημίων, έγινε ευρύτατη παρουσίαση από πλευράς Πρυτάνεων των μεγάλων λειτουργικών αδιεξόδων που αντιμετωπίζουν τα Ιδρύματά τους, εξαιτίας του μέτρου της διαθεσιμότητας.

Ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι τα Πανεπιστήμια υπολειτουργούν ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων και του λειτουργικού αδιεξόδου, το οποίο έχει προκαλέσει η διαθεσιμότητα 1.349 διοικητικών υπαλλήλων. Οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων προσπαθούν να διαχειριστούν μια εξαιρετικά δυσχερή κατάσταση και να κρατήσουν τα Πανεπιστήμια ανοιχτά. Οι συμβολικές αναστολές λειτουργίας που αποφάσισαν πολλές Σύγκλητοι έχουν επικοινωνιακό χαρακτήρα και απευθύνονται στην κοινωνία και στην Πολιτεία κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς διαπιστώνουν το αδιέξοδο και στέλνουν μία κραυγή αγωνίας  για όσα συμβαίνουν, αλλά και για όσα πρόκειται να συμβούν, εφόσον εφαρμοστεί τελικά το μέτρο της διαθεσιμότητας.

Πέντε ερωτήσεις

Επίσης, ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων υπέβαλε 5 ερωτήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίες θα έπρεπε να είχαν απαντηθεί πριν την αναφορά του Υπουργού στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.

Ερώτηση 1η: Ποια μέθοδος αξιολόγησης, ποια κριτήρια και ποια διαδικασία υποστήριξαν την απόφαση για την κατάργηση 1.349 θέσεων διοικητικών υπαλλήλων στα 8 ΑΕΙ; Γιατί δε δημοσιοποιείται η εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προς το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, βάσει της οποίας ελήφθη η απόφαση για τη διαθεσιμότητα;

Ερώτηση 2η: Με ποιο σκεπτικό απορρίφθηκαν τα σχέδια αξιολόγησης που υπέβαλαν τα Πανεπιστήμια, όπως τους ζητήθηκε; Γιατί δε δημοσιοποιήθηκε το σκεπτικό της απόρριψης;

Ερώτηση 3η: Βάσει ποιου Νόμου και ποιου Άρθρου του Συντάγματος το Υπουργείο προχώρησε μονόπλευρα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των Πανεπιστημίων, στην κατάργηση διοικητικών θέσεων στα αυτοδιοικούμενα Ιδρύματα;

Ερώτηση 4η: Γνωρίζει το Υπουργείο ότι τα Πανεπιστήμια βρίσκονται προ λειτουργικού αδιεξόδου μετά την κατάργηση 1.349 θέσεων διοικητικού προσωπικού; Τι σκοπεύει να κάνει για να βοηθήσει τα Πανεπιστήμια να λειτουργήσουν, σύμφωνα και με την συνταγματική επιταγή;

Ερώτηση 5η: Γιατί η κυβέρνηση δεν προχώρησε στη μόνη αξιόπιστη μέθοδο αξιολόγησης των διοικητικών δομών των Πανεπιστημίων, τη γνωστή και ως Πρόκληση 56, που η ίδια είχε ξεκινήσει την προηγούμενη χρονιά; Τι φοβάται η κυβέρνηση και δεν προχωρά την έγκριση του προγράμματος διοικητικής αναδιάρθρωσης των Πανεπιστημίων;

Τέλος ο Προεδρεύων της Συνόδου των Πρυτάνεων, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος υπέβαλε την παρακάτω πρόταση για την άρση του σημερινού αδιεξόδου.

Η κατάσταση έχει φθάσει σε αδιέξοδο. Ο Υπουργός κατέφυγε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Τα 8 Πανεπιστήμια καταφεύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας,  καταθέτοντας αίτηση ακυρώσεως και αίτηση αναστολής της ΚΥΑ περί διαθεσιμότητας. Τα προβλήματα της Παιδείας όμως δεν λύνονται στα δικαστήρια. Η Παιδεία απαιτεί συμφωνίες, διάλογο και συνεργασίες. Για το λόγο αυτό προτείνουμε στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να αναθεωρήσει τη στάση του. Να αναστείλει την εφαρμογή της ΚΥΑ για τη διαθεσιμότητα. Να συζητήσει με τα Πανεπιστήμια τα προβλήματα που υπάρχουν και να συμφωνηθεί από κοινού μία διαδικασία αξιολόγησης των διοικητικών δομών τους, που να στηρίζεται σε επιστημονικές μεθόδους, να είναι τεκμηριωμένη και γι’ αυτό κοινά αποδεκτή.

Τα Πανεπιστήμια δεσμεύονται να αποδεχθούν όποιο αποτέλεσμα προκύψει από τη συμφωνημένη αυτή διαδικασία. Είναι ο μόνος τρόπος να αρθεί το αδιέξοδο . Σε κάθε άλλη περίπτωση ο χειμώνας προοιωνίζεται βαρύς για την Παιδεία.

Μετάβαση στο περιεχόμενο