Σχετικά με το θέμα του τυφλού μαθητή στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ, σας γνωρίζουμε ότι στη συνεδρίαση της Συγκλήτου με αριθμό 2881/18-2-2014 μετά από σχετικές εισηγήσεις:
Α. του Προέδρου και Αναπληρωτή Προέδρου του Τμήματος Φυσικής, αναπληρωτών καθηγητών κ. Κωνσταντίνου Χρυσάφη και Γεώργιου Κίτη καθώς και του πρώην Προέδρου του εν λόγω Τμήματος αναπληρωτή καθηγητή κ. Θεόδωρου Λαόπουλου, οι οποίοι περιέγραψαν τι προβλέπεται από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, ποιες είναι οι δυνατότητες του Τμήματος Φυσικής καθώς και τα πραγματικά γεγονότα που έχουν σχέση με το συγκεκριμένο μαθητή και
Β. του Προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής του ΑΠΘ, καθηγητή κ. Αλέξιου Μπένου, ο οποίος παρουσίασε τις βασικές κατευθύνσεις του ΑΠΘ απέναντι στους φοιτητές με αναπηρίες,
ακολούθησε συζήτηση με τα μέλη της Συγκλήτου, η οποία κατέληξε στην ομόφωνη λήψη της εξής απόφασης:
1.Να σταλεί έγγραφο προς το Υπουργείο Παιδείας που να υπενθυμίζει γενικότερα το έργο του ΑΠΘ σχετικά με την προσβασιμότητα στις σπουδές και ειδικότερα στους χώρους του Πανεπιστημίου φοιτητών με αναπηρία και να εξηγεί ότι η συγκεκριμένη στάση του Τμήματος Φυσικής καθώς και άλλων Τμημάτων οφείλεται στην αδυναμία να εκπαιδεύσουν φοιτητές με συγκεκριμένες αναπηρίες λόγω έλλειψης υποδομών, εξοπλισμού, εξειδικευμένου προσωπικού αλλά και τεχνογνωσίας.
Γενικά η ισότιμη πρόσβαση στις σπουδές κατακτάται με παρεμβάσεις/αποφάσεις σε κεντρικό επίπεδο κάθε ΑΕΙ, εξαρτάται από τις Σχολές και τα Τμήματα καθώς αποτελεί μια δυναμική διαδικασία αλλά εξαρτάται και από τη στήριξη που είναι διατεθειμένο το Υπουργείο Παιδείας να εξασφαλίσει, οικονομικά και με προσωπικό, ώστε να εκπληρωθούν οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την ισότιμη εκπαίδευση φοιτητών με αναπηρίες.
Σκοπός του εν λόγω εγγράφου είναι να διερευνηθούν οι προθέσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το ποιες από τις ελλείψεις σε υποδομές, εξοπλισμό, εξειδικευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία είναι διατεθειμένο να καλύψει και σε ποιο βαθμό.
2. Να συνταχθεί με ευθύνη του Προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής καθηγητή κ. Αλέξιου Μπένου κείμενο που να περιγράφει τις αρχές που διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση φοιτητών με αναπηρίες στην εκπαίδευση και την έρευνα καθώς και τις μέχρι σήμερα δράσεις και υποδομές πρόσβασης του ΑΠΘ, στις σπουδές των φοιτητών με αναπηρία.
3. Να συσταθεί επιτροπή του ΑΠΘ αποτελούμενη από καθηγητές ειδικευμένους σε παρόμοια θέματα η οποία θα επιλαμβάνεται στο εξής όλων των περιπτώσεων φοιτητών με αναπηρίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και την έρευνα σε ακαδημαϊκές μονάδες του ΑΠΘ και θα προτείνει τις δέουσες λύσεις στο πνεύμα της παροχής ίσων ευκαιριών για πρόσβαση στη γνώση σε όλους.