Βράβευση από το Βρετανικό Συμβούλιο της ελληνικής πρωτοβουλίας Disabled Access Friendly campaign

ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΝ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΟΥΑΡΤΑΝΟΥ, ΥΠΑΛΛΗΛΟ (ΙΔΑΧ) του ΑΠΘ

Το Βρετανικό Συμβούλιο ανακοίνωσε τους νικητές του διαγωνισμού ELTons 2014. (Βίντεο τελετής βράβευσης)

Η φετινή δωδέκατη συνεχής χρονιά διενέργειας της βράβευσης, που πραγματοποιείται από το Βρετανικό Συμβούλιο και υποστηρίζεται από την Αξιολόγηση Αγγλικής Γλώσσας του Cambridge (Cambridge English Language Assessment), αφιερώνεται στην καινοτομία και την αριστεία στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε όλο τον κόσμο.

Tο πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Καινοτομία στις πηγές διδασκαλίας» απονεμήθηκε στην εθελοντική καμπάνια Disabled Access Friendly με επικεφαλής την κα. Α. Κουαρτάνου, υπάλληλο (ΙΔΑΧ) στη γραμματεία του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και μέλος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας, και τον κ. Πολ Σω, δάσκαλο της Αγγλικής Γλώσσας.

Αυτή η καινοτόμος, εθελοντική πρωτοβουλία παρέχει στους δασκάλους της αγγλικής γλώσσας μία μεγάλη δεξαμενή δωρεάν μαθημάτων, που είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους και μπορούν να ληφθούν από το διαδίκτυο και που καλύπτουν όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και ηλικιακές ομάδες, σε μια ποικιλία μορφών. Αυτές οι πηγές είναι μοναδικές, καθώς εκτός από τη στόχευσή τους σε γλωσσικούς σκοπούς, θεματικά, αποσκοπούν στην ευαισθητοποίηση-ενημέρωση σε θέματα κινητικής αναπηρίας.

Οι εκπαιδευτικοί, ως πραγματικοί δάσκαλοι, μπορούν να συμπληρώσουν τη διδακτέα ύλη με τη χρήση αυτών των πηγών για να παρέχουν ιδέες και πληροφόρηση, χτίζοντας έτσι δρόμους προς τη φροντίδα και τη δράση. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση, που αγκαλιάζει την κοινωνική βελτίωση μέσω της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας, αντιμετωπίζει μια δύσκολη πραγματικότητα και αναπτύσσει την κριτική σκέψη των εκπαιδευόμενων, κινητοποιώντας τους, παράλληλα, στην εξερεύνηση των στάσεων της κοινωνίας απέναντι στην αναπηρία. Οι μαθητές/εκπαιδευόμενοι ανακαλύπτουν ότι απλά πράγματα μπορούν να κάνουν τη μεγάλη διαφορά και φεύγουν από την τάξη έχοντας  μάθει κάτι περισσότερο από σκέτα αγγλικά.

Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας δεν χρειάζεται να διαχωρίζεται από τον πραγματικό κόσμο. Όσο πιο βαθιά αγγίζεις τους μαθητές, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα. Άλλωστε, αυτή είναι η πεμπτουσία της διδασκαλίας.

Μετάβαση στο περιεχόμενο