ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΓΚΛΗΤΟΥ Α.Π.Θ σχετική με το κείμενο διαβούλευσης για την έναρξη διαλόγου για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Η Σύγκλητος του Α.Π.Θ. αποδοκιμάζει το κείμενο διαβούλευσης του Υπουργείου για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θεωρεί ότι δεν απαντά σε κανένα από τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας τα οποία, μάλιστα, επιβαρύνει επικίνδυνα.

Επιπλέον, θεωρεί ότι το κείμενο αυτό δεν αποτελεί βάση διαλόγου εξαιτίας τόσο των αντισυνταγματικών του διατάξεων όσον αφορά στη διοίκηση και στη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων  από την Πολιτεία, όσο και γιατί παραβιάζει θεμελιώδεις ακαδημαϊκές αρχές όπως η αυτοδιοίκηση και ο δημόσιος χαρακτήρας των πανεπιστημίων, η συνοχή των γνωστικών αντικειμένων που συγκροτούν την ακαδημαϊκή μονάδα του Τμήματος και η αντικατάσταση των πτυχίων ως οργανωμένων ακαδημαϊκών τίτλων από ιδιότυπους φακέλους προσόντων που δεν αντιστοιχούν σε επαγγελματικά δικαιώματα.

Το Α.Π.Θ. παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, την πολυετή υποχρηματοδότηση και τις μεγάλες ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, υπηρετεί με ευπρέπεια και προσήλωση την ακαδημαϊκή και κοινωνική αποστολή της παραγωγής και της μετάδοσης της επιστημονικής γνώσης. Στο πλαίσιο αυτής του της αποστολής, το Α.Π.Θ. αναλαμβάνει να επεξεργαστεί και να διαμορφώσει τις δικές του προτάσεις και διεκδικήσεις για το μέλλον του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου.

Για το λόγο αυτό συγκροτούνται τέσσερις επιτροπές:
Επιτροπή για θέματα διοικητικά.
Επιτροπή για θέματα ακαδημαϊκά και προσωπικού.
Επιτροπή για θέματα οικονομικής διαχείρισης.
Επιτροπή για θέματα έρευνας και ερευνητικής πολιτικής.

Οι Επιτροπές αυτές θα θέσουν τους βασικούς άξονες διαβούλευσης, θα επεξεργαστούν τις προτάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των Τμημάτων και θα διαμορφώσουν το πρώτο κείμενο προτάσεων και διεκδικήσεων που θα συζητηθεί στην επόμενη Σύγκλητο.

Με εκτίμηση,

Ιωάννης Α. Μυλόπουλος, Πρύτανης ΑΠΘ
Ιωάννης Δ. Παντής, Αντιπρύτανης Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης
Δέσπω Αθ. Λιάλιου, Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού
Σοφία Α. Κουίδου-Ανδρέου, Αντιπρύτανις Έρευνας

Μετάβαση στο περιεχόμενο