Προκήρυξη Υποτροφίας: “ΘΕΟΔΩΡΙΔΕΙΟΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ” ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ ΠΑΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ:
Α. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν:
1) οι πτυχιούχοι ελληνικών Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης, 2) οι πτυχιούχοι Πανεπιστημίων ανεξάρτητα αν έχουν διορισθεί ως
εκπαιδευτικοί στο Δημόσιο ή αλλού και 3) οι πτυχιούχοι των εν γένει Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, οι οποίοι είναι ταυτόχρονα κάτοχοι πιστοποιητικού
παιδαγωγικής επιμόρφωσης, που τους επιτρέπει το διορισμό τους ως εκπαιδευτικών λειτουργών.
Β. Έτος γεννήσεως 1970 και μετά.
Γ. Για το γνωστικό πεδίο “Διερμηνεία της Νοηματικής Γλώσσας” κατοχή πιστοποιητικού επάρκειας στη Νοηματική Γλώσσα.

Σκοπός των υποτροφιών αυτών είναι η μετεκπαίδευση σε Πανεπιστήμια ή Παιδαγωγικές Ανώτατες Ακαδημίες ή ομοταγείς Ανώτατες Παιδαγωγικές Σχολές μίας των χωρών της Ευρώπης
ανήκουσας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις προϋποθέσεις και τους όρους, που ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις χορήγησης των υποτροφιών του Ι.Κ.Υ.
κωδ. αρ. γνωστικό πεδίο θέσεις
005 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
005.060 ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
0020950095.005.061 Ειδική Αγωγή 4
005.081 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
0030951670.005.081 Παιδαγωγικά 4
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
005.061 ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
0010951626.005.060 Διερμηνεία της Νοηματικής Γλώσσας 2

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ:
0010951626.005.060 ΔΙΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
1. Γενική Γλωσσολογία: Γενικά χαρακτηριστικά της γλώσσας (τι είναι γλώσσα, ομιλία / γλώσσα / λόγος, το αντικείμενο της γλωσσολογίας, περιγραφική / θεωρητική / εφαρμοσμένη
γλωσσολογία), ομιλία (η φύση της ομιλίας, γενικά χαρακτηριστικά της ομιλίας, το αυθαίρετο του γλωσσικού σημείου, η παραγωγικότητα, η πολλαπλότητα εκφοράς, η πολλαπλή σημασία, συγκριτική μελέτη μεταξύ των γλωσσών).
2. Εισαγωγή στη Διερμηνεία Νοηματικής: Λεκτική και νοηματική διερμηνεία: (πρότυπα έρευνας στη διερμηνεία και τύποι διερμηνείας), διερμηνεία και αισθητηριακά κανάλια, χρόνος / όραση / συναισθησία στη διερμηνεία, αξιολόγηση και κατανόηση των προσλαμβανομένων σημείων, διερμηνεία και προβλήματα επικοινωνίας (περιορισμένη επικοινωνία με παρουσία ή απουσία λόγου,
παραγλώσσας, κίνησης).
3. Βαρηκοΐα-Ομιλία-Επικοινωνία: Αισθήσεις και Επικοινωνία. Μη λεκτική Επικοινωνία. Ακοή-ομιλία -μάθηση. Βαρηκοΐα-Επιπτώσεις στη νευροψυχική δόμηση του παιδιού.

Μετάβαση στο περιεχόμενο