Στο 6ο Διεθνές Forum του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Ρωσίας (Financial University under the Government of the Russian Federation) στη Μόσχα, με τίτλο «Ανάπτυξη ή Κρίση; Τι να περιμένουμε», συμμετείχαν ο Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου, και ο Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών (ΟΠΕ) του ΑΠΘ, Αναπληρωτής Καθηγητής Γρηγόρης Ζαρωτιάδης.
Το 6ο Διεθνές Forum πραγματοποιείται από τις 26 έως τις 28 Νοεμβρίου 2019 και συνιστά ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα για τον ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό κόσμο της Ρωσίας. Στόχος του είναι να αποτελέσει πεδίο διαλόγου για τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, τις αλλαγές στο διεθνές εμπόριο και τα προβλήματα της κοινωνικής ανάπτυξης παγκοσμίως. Στο Forum συμμετέχουν κυβερνητικοί αξιωματούχοι, σημαίνοντα πρόσωπα από τον χώρο της πολιτικής, επιχειρηματίες, ερευνητές, διακεκριμένοι επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, καθώς και κάτοχοι του Βραβείου Νόμπελ.
Τη δεύτερη μέρα των εργασιών του Forum, Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019, ο Πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Καθηγητής Νικόλαος Γ. Παπαϊωάννου, παρουσίασε εισήγηση με θέμα «Η οικονομική καινοτομία και η σημασία της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης», στην οποία υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της καλλιέργειας και της επιμόρφωσης των πολιτών σε χρηματοοικονομικά θέματα, με σκοπό τη βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου. Επιπρόσθετα, ο κ. Παπαϊωάννου επισήμανε ότι η χρηματοοικονομική εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην αριστοτελική ιδέα περί ευδαιμονίας, η οποία εγγυάται την οικονομική ανάπτυξη και βιωσιμότητα, καθώς και στην αποφυγή μελλοντικών κρίσεων.
Στο πλαίσιο των εργασιών του Forum, ο Πρύτανης του ΑΠΘ και ο Κοσμήτορας της Σχολής ΟΠΕ του ΑΠΘ συναντήθηκαν με τον Πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Ρωσίας, Καθηγητή Mikhail Eskindarov, και τον Κοσμήτορα της Σχολής Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Ρωσίας, Καθηγητή Alexander Illyinski, προκειμένου να εξειδικεύσουν τα περαιτέρω βήματα της διμερούς συνεργασίας των δύο Ιδρυμάτων, τόσο σε επίπεδο ανταλλαγής φοιτητών όσο και σε αυτό της υλοποίησης κοινών ερευνητικών πρωτοβουλιών.